وبلاگ

چرا کاغذ درون پرینتر اچ پی گیر می‌کند؟

به طور کلی علت گیر کردن کاغذ درون پرینتر اچ پی یا به دلایل ساده و پیش پا افتاده‌ای است که به راحتی می‌توان آن‌ها را برطرف کرد یا به دلایل سخت‌افزاری پیچیده‌ای که تنها تعمیرکاران حرفه‌ای می‌توانند آن را رفع کنند. ابتدا برویم به سراغ دلایل ساده‌ای که موجب گیر کردن کاغذ درون پرینتر می‌شوند. درواقع استفاده از کاغذ چروکیده، تاخورده، مچاله شده و همچنین کاغذ منگه‌دار موجب گیر کردن آن درون پرینتر می‌‌شود.

گاهی اوقات هم برخی کاربران فکر می‌کنند با خرید کاغذهای ارزان‌تر می‌توانند هزینه‌های دستگاه پرینتر خود را کنترل کنند درصورتی که ارزان قیمت بودن برخی از کاغذها بی‌حکمت نیست چراکه چنین کاغذهایی دارای جنس و وزن نامناسب هستند و همین عامل موجب گیر کردن آن‌ها درون دستگاه کپی می‌شود؛ علاوه‌بر این عدم تنظیم اندازه کاغذ در پرینتر نیز موجب بروز این مشکل می‌شود چراکه چاپ اسناد مختلف نیاز به سایز چاپ مختلفی دارد، زمانی که سایز چاپ برای هر یک از اسناد را در پرینتر تعیین نکنید، کاغذ درون این دستگاه گیر می‌کند؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب آموزشی “چگونه اندازه کاغذ پرینتر را تنظیم کنیم؟” را مطالعه کنید تا با چنین مشکلی دست به یقه نشوید.

حالا نوبت به بررسی دلایل سخت‌افزاری می‌رسد که موجب می‌شود کاغذ درون پرینتر گیر کند. درواقع پرینتر دارای قطعه‌ای است به نام پیکاپ که به اصلاح خودمانی به آن کاغذکش می‌گویند. همانطور که از نام کاغذکش پرینتر مشخص است، این قطعه کاغذ را به درون دستگاه پرینتر می‌کشد اما اشتباه فکر نکنید! کاغذکش از سه بخش تشکیل شده است که تنها کار بخش ورودی آن این است که کاغذ را به درون پرینتر بکشد.

دو بخش دیگر کاغذکش پرینتر شامل: بخش میانی و بخش خروجی است که بخش میانی وظیفه رد و بدل کردن کاغذ بین بخش ورودی و خروجی کاغذکش را برعهده دارد و بخش خروجی هم وظیفه خارج کردن کاغذ از پیکاپ را برعهده دارد. اگر بخش ورودی کاغذکش با مشکل روبه‌رو شود، کاغذ به داخل پرینتر کشیده نمی‌شود اما اگر یکی از بخش‌های میانی یا خروجی پیکاپ مشکل‌دار شوند، کاغذ درون پرینتر گیر می‌کند. درنتیجه اگر مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر بارها برای شما اتفاق افتاده است و دلیل آن هم هیچ یک از موارد پیش پا افتاده‌ای که به آن اشاره کردیم نیست مطمئناً مشکل از پیکاپ پرینتر است؛ در این صورت بهتر است با نمایندگی تعمیر پرینتر hp تماس بگیرید تا تکنسین‌های این مرکز به آدرس مورد نظر شما اعزام شوند و به عیب‌یابی و تعمیر پرینتر اچ پی بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.