وبلاگ

علت کم‌رنگ چاپ شدن صفحات در پرینتر اچی پی چیست؟

اگر خیلی خوش شانس باشید علت کم‌رنگ چاپ شدن صفحات در پرینتر اچ پی، بهم‌ریختگی تنظیمات پرینتر اچ پی است. درواقع پرینتر اچ پی دارای قابلیت چاپ اقتصادی می‌باشد از این‌رو می‌توان حالت چاپگر در تنظیمات این دستگاه را بر روی چاپ کم‌رنگ صفحات تنظیم کرد تا اینگونه تونر یا جوهر کمتری مصرف شود؛ گاهی اوقات ممکن است که تنظیمات پرینتر به طور ناخواسته بر روی این حالت قرار گرفته باشد و همین مسئله موجب شود که صفحات به شکل تار و کم‌رنگ چاپ شوند.

اما همیشه بهم‌ریختگی تنظیمات پرینتر نیست که موجب چاپ کم‌رنگ صفحات در این دستگاه می‌شود؛ اکثر اوقات این مشکل نشان می‌دهد که جوهر یا تونر کارتریج پرینتر متناسب با نوع این دستگاه در حال تمام شدن است. جهت رفع مشکل چاپ کم‌رنگ صفحات به دلیل اتمام تونر یا جوهر کارتریج سه راه حل دارید: اول از همه اینکه می‌توانید کارتریج را به صورت افقی تکان دهید تا این مشکل حداقل برای یک یا دو روز حل شود. اما اگر به دنبال یک راهکار دائمی هستید باید کارتریج پرینتر اچ پی را شارژ کنید.

منظور از شارژ کارتریج پرینتر اچ پی تمدید تونر یا جوهر داخل آن متناسب با نوع پرینتر است. آخرین راهکار نیز این است که کارتریج پرینتر خود را عوض کنید البته این راه حل زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با شارژ کارتریج پرینتر، کیفیت چاپ در این دستگاه کاهش پیدا کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.